Lidt søndagshygge med Silhouette Cameo og svgcuts
mandag den 19. august 2013
onsdag den 29. maj 2013
Kursus med Birgitte Krag Hansen i nåle filtning
I weekenden var jeg på kursus hos Planterfarverne med Birgitte Krag Hansen.
Vi skulle nålefilte "flade" ansigter af gamle mænd. Som det kan ses er næse, hår og øjenlåg og rynker lidt 3d agtig. Men det blev aldrig en gammel rødmosset mand. Da han fik håret på, ja så blev han en italiener? Ulden bestemmer.
Birgitte Krag Hansen er en kapacitet på sit område, se hendes hjemmeside på www.filtning.dk
Det var super hyggeligt og sjovt kursus, og der blev arbejdet hårdt både lørdag og søndag. Her nedenunder kan du se mit resultat. Ganske godt når man tænker på hvor lidt jeg har nåle filtet. (to angrybirds og hund)
Et par stemningsbilleder fra kurset. Damen i grønt er Birgitte
Her kan du så se et udpluk af mine medkursisters resultater, og der kan man godt se der er nogle "gamle rotter" i faget med.
Her kan du se nogle af Birgittes ting, som hun havde med og kunne vise os. Nogle modeller er arbejdsmodeller, som vi kunne se hvordan trin for trin
søndag den 5. maj 2013
Futskoenes futparade
Nu er det i mit eget "værksted" der laves futsko til den store guldmedalje.
Farve, mønstre og størrelser samt hvor lidt og hvor meget uld jeg skal bruge, da det er en anden skabelon end den som jeg brugte hos Whita Sjøsten.
Jeg er blevet medlem af Værkstedsgruppen Uldrik i Ballerup. Der har jeg mulighed at få råd og vejledning og viden fra de andre medlemmer.
torsdag den 11. april 2013
Håndlavede futsko (sutsko) af uld til salg. SOLGT
Håndlavede futsko (sutsko) af uld til salg.
Størrelse 37/38, sålen er påsmurt ”gummimælk” så de er skridsikre.
Kr. 230
Henvendelse rosendal
Størrelse 37/38, sålen er påsmurt ”gummimælk” så de er skridsikre.
Kr. 230
Henvendelse rosendal
onsdag den 6. februar 2013
Filtning og Angry Birds
Jeg var på Alt om Håndarbejdemesse i Rødovrehallen i lørdags, da jeg havde billet.
Der var et væld af kvinder der stod i lang kø for at komme ind. Der var mange ting at se på, og så var der noget om filtning. Som jeg har været lidt nysgerrig på, men ikke rigtig fået gjort ved. Det fik et helt andet perspektiv da jeg så denne bog Dyrefilt af Birgitte Krag Hansen, som jeg købte hos en af udstillerne
og her er et link til en fantastisk ulvhttp://www.filtning.dk/wp-content/uploads/2012/08/ulv-stor2.jpg http://www.filtning.dk/wp-content/uploads/2012/08/ulv-stor2.jpg meget naturtro.
Gør dig den ulejlighed og gå ind og se hendes flotte filtninger, som ikke handler om sutsko og tørklæder, men kunst.
---000---
Men jeg endte altså med et begynder sæt med Angry Birds, så her er mine to første forsøg med filtning.
PS Monty-missekat mener ganske bestemt det må være legetøj til ham. Normalt er det fuglene der flyver, men da jeg lavede mad i søndags, var det altså grisen der kom flyvende
fredag den 21. december 2012
Stjerner, lanterne og julekort
Stjerner, stjerner, ja det er blevet til 14 af slagsen, men jeg kan se at jeg kun har fået fotograferet, dem hvor jeg har brugte de samme Stampin up stempler. På julekortene længere nede, kan man se et udvalg af de 8 stempler som findes i sættet
Lanterne som er en skabelon fra http://sandrasscrapshop.blogspot.dk/ , som er DT for Magnolia
tirsdag den 20. november 2012
Viva La Vegas Rubber Stamps
På http://www.vivalasvegastamps.com/ finder du et kæmpe udvalg af mange forskellige stempler til blandt andet brug for Scenic Stamping.
God fornøjelse
Monica
God fornøjelse
Monica
Abonner på:
Opslag (Atom)

































