lørdag den 25. juni 2016

Tiffany lampe fra SVGcut

Så blev jeg endelig færdig med min lampe, den havde ligget lidt i venteposition, men endelig fik jeg taget mig færdig.
Filen er købt hos svgcuts.com
Jeg har brugt sort og brunt karton samt vellum papir og nogle rhine stene.
Lampe på foden sværtet med noget kobber-stempelfarve. Alle vellum stykker ligger dobbelt, og hver stykke er farvelagt på begge sider. Jeg har brug Spektrum Noir fra Crafterscompanion.co.uk.
Jeg længe spekuleret på lyset til den, og ved juletid var jeg ude og købe batterilys. Mit primær valg er lyset fra den røde æske, da det lyser bedst i lampen, dog har det et lidt flakkende skær. Lyset fra den anden æske har fået slebet den øverste guldkant af, da det ellers ikke kunne være inde i lampefoden, men pærer stikker kun lige næsen op over kanten indeni. Det give et roligt men begrænset lys







tirsdag den 26. april 2016

Sohpies Cal 2015



Så er jeg startet på Sophie´s Cal http://www.lookatwhatimade.net/sophies-universe-cal-2015-danish/ , hvor du kan finde hele opskriften for alle ugerne, da den jo var i 2015
Du kan også vælge den engelske version på http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/sophies-universe-cal-2015/sophies-universe-cal-2015-information/. 
På dette link kan du se video for hver runde https://itsallinanutshell.com/crochet-2/crochet-videos/sophies-universe-cal-2015/
På den engelske version kan du også downloade et skema med farverne.
Giv dig tid til at surfe rundt på hjemmesiden - og på Janie Crow http://janiecrow.co.uk/presta/ kan du også se hendes fantastiske projekte. Tjek og grupper på FB her er den danske https://www.facebook.com/groups/432245993604436/

Jeg er lige begyndt at lave hjørne - kan ikke ses på foto - men er nået til runde nr. 26






lørdag den 9. januar 2016

Snemand uden candystok

Så blev jeg endelig færdig med snemanden, efter lidt besvære med opskriften der var fejl i. Så nu orker jeg ikke at lave hans candystok lige nu. Men han står fint på min hylde sammen med julemanden jeg nålefiltede for et par år siden
 
 
 
 


tirsdag den 3. november 2015

Lidt af mine færdige hæklerier

Jeg har forsømt min blog et stykke tid. Så her komme nogle af min færdige hæklerier






mandag den 9. marts 2015

Så blev det til en lille hækle elefant


En lille hæklet elefant.

Jeg har ikke hæklet siden jeg var ung, Men det er som at køre på cykel, man glemmer det ikke.
Nu skal jeg i gang med et nyt projekt, en lille killing, det er lidt mere avanceret end  elefanten.





søndag den 30. november 2014

Jul - christmas - jul -christmas

Jeg har været så flittig idag, lavet julekrans, en tealight holder(fyrfadsholder) og to julekugler med hver sin æske (dem fik jeg ikke lige taget foto af)
 
 
 
 





tirsdag den 26. august 2014

Nu har jeg snart en hel gade

Så blev jeg fædig med endnu et hus som jeg kan sætte batterilys i. Men brug aldrig panduros karton i pakke med 5 stk. Der er en elendig kvalitet, når man skal lime og der er ikke særligt stabilt. Der er en del limpletter på huset, nogen steder vil kartonen slet tage mod limen, kun at kartonet bliver blødt. Maple manor filer er købt hos svgcuts. Det hele er skåret ud på min Silhouette Cameo. Det har lige taget et par dage at lave og nu glæder jeg mig til at sætte lys i.