søndag den 26. september 2010

Kort med fyrfadslys



Telyskort
Det første kort er lavet med Graphic 45 Halloween papir, dottet karton og Alice i Eventyrland-stempler. Jeg har sat et stykke plastik i ruden, så man kan se lysene. Der kan jo være andet end lys i æsken.

Jeg har været så heldig at få mit indlæg på StampARTIC´s hjemmeside



Dette kort er til en 40 års jubilar, lavet med graphic 45 papir

lørdag den 25. september 2010

Min 50års fødselsdag

Så blev jeg 50 år - puh - det 5 tal.
Her er de første billeder fra min fødseldag, dem som jeg selv har taget, nu mangler jeg alle de billeder som Alex har taget af gæsterne. Så de kommer senere.
Kære Mette, tak for den fine "blomst", som du kaldte din fantastiske kage, mums hvor den smagte godt. TAK TAK, jeg blev meget rørtæ


Her er så min dejlige mand, som i dagens anledning bar kilt, han og Max var ude og sætte flag op på vejen foran Rødovre Dykkerklub, hvor vi havde lejet lokalerne. Hyggeligt og varmt. Alle snakkede og hyggede sig, spiste den gode mad - og den gode kage.



Her er så min fine borddækning, som ikke er strømlinet, bestik og service til 35 personer, var af forskellige slags. Det var det der gjorde det så hyggeligt at det ikke er så korrekt

Her er så en ny lille verdensborger på 5 dage, som deltog sovende det meste af tiden, han var fuld - af mælk.

Her er menukortet og barkortet, som jeg i en hurtig vending fik lavet lige inden vi tog af sted.
Vi fik dejlig kinesisk mad fra Den kinesiske mur. De bragte ud og satte alt op på varmeplader. Deres dejlige mad kan varmt anbefales.

torsdag den 26. august 2010

Magnolia stedmoderblomster

Jeg havde et havesæt liggende fra sidste år, med blomstret rosensaks og havehandske. Det skal bruges som en værtindegave.

Jeg tænkte det var enkelt at lave et "bånd" rundt om æske og sætte blomsterne på. Faktisk var det fordi jeg endnu ikke have prøvet min magnolia dies med stedmoderblomsten. Så nu var anledningen der.
Tim Holtz distress ink, et stykke restepapir og nogle brads. Dies stanset i cryogen white papir.

Og efter jeg tog billederne tilføjede jeg en tag (også magnoliadies)



torsdag den 19. august 2010

Fyrfadslys-kort og en buttet taske

Fyrfadslys-kort og en buttet taske
Da jeg har været "heldig" at købe Websters Pages på udsalg til kr. 3 stykket samtidig med at jeg er "vild" med Websters, har jeg lige afprøvet en nyindkøbt skabelon og lavet et taskekort - en lille buttet taske med fire lag.
Tasken skal anvendes til en fødselsdag, så jeg har lagt penge i den inderste taske. Taggen er Magnolia´s nye die.







Skabelon fundet i det sidste nye nummer af Ett Trykk, et meget nemt kort som ser ud af noget.



søndag den 27. juni 2010

Ny blog

På http://mrosendal.blogspot.com/ vil jeg fremover sætte forskellige ting til salg. Som altid foregår kommunikationen via rosendal snabela 12fuel.dk

kh
Monica

søndag den 30. maj 2010

Gamle fotos, ukendte damer og hjemmelavede blomster

Billed med ukendte damer.

Når jeg er på loppemarked, finder jeg tit gamle fotos. Så kan jeg scanne dem ind og bruge dem til dekoration.

Jeg har brugt UTEE på rammen, som er et stykke kraftigt gråt karton. Stemplet i UTEE´en med et skriftstempel.



Blomsterne er lavet med Tim Holtz dies, og farvet med distress ink. Jeg har limet nodepapir på gråt papir og lade det tørre en dagstid.Gammel læderbetrukken knap købt på Bellhøj marked.

Mit scrapværelse - lidt af det

Bare fordi jeg på kursus hos DOT
og så hendes ophæng med små blikspande og kurve, så skulle jeg også bare i Ikea.
Hold da op det blev dyrt, ikke for blikspandene, men fordi vi købte to nye lænestole til stuen, nogle lamper og nogle andre småting. Og en reol, hvor man kan købe mat-gennemsigtige plastik kasser der er 33x33, hvor scrap-papiret lige passer i størrelsen.

Det medførte også at jeg måtte rydde op i mit scrapværelse - he - I kan kun se den ryddelige del. Jeg er nemlig et rodehoved, resten af huset er i pinlig orden, men på mit værelse roder der, når jeg er i gang med mine forskellige projekter.


Her er så et næsten nærbilled, griner - nyd ordenen.

Og så - her er min elektriske Sizzix Big Shot. Som kører både frem og tilbage, det sparer på mine hænder og min gamle blå Big Shot har jeg stadig som back up.